Søkemotoroptimalisering gir økt synlighet og flere besøkende

Søkemotoroptimalisering - SEOVil du bli synlig på nettet der hvor kundene leter etter deg? Søkemotoroptimalisering er en del av svaret til hvordan du oppnår dette

Bli synlig der hvor kundene leter etter det du leverer. Ved riktig søkemotoroptimalisering oppnår du flere besøkende. Flere besøk = mer kunder.

Om du driver en nettbutikk som selger bildeler, ønsker du å bli funnet for ord og uttrykk som er relevant for din bransje. Dette kan være ord som heve bilkjøp, frontlys, baklys, bil, Volvo, Ford, Jaguar, Porsche, Toyota Avensis osv. – altså generelle ord og uttrykk som mulige kunder søker etter.

Leverer du tjenester, trenger du å bli funnet når folk søker etter tjenestene dine. Du vil gjerne bli funnet når noen søker etter tannlege om dette er hva du driver med.

Du trenger altså å bli funnet for de uttrykkene folk faktisk søker etter – ikke fagordene bransjen vanligvis omgir seg med. Firmanavnet ditt eller organisasjonen (for eksempel DNB eller Altinn) er også viktig å bli funnet på, slik at de som kjenner til ditt firma eller organisasjon lett kan finne ditt telefonnummer eller besøksadresse.

Er du ikke synlig helt på toppen av søkelistene – finnes du ikke!

Attractive Shocked Businesswoman Talks on Her Phone Headset.
Slik kan reaksjonen i firmaet bli når henvendelsene plutselig strømmer inn.

Skal du konkurrere i det enorme markedet som er å finne i søkeresultatene til Google, Kvasir, Yahoo, Bing og de andre søkemotorene er det avgjørende at publikum finner dine sider når de søker – helt på toppen av resultatlistene.

Statistikk viser at 90% av alle som søker klikker på de første søkeresultatene om disse resultatene er relevante for det de leter etter. Din virksomhet er derfor synlig dersom de finner deg i de aller første resultatene. Er du ikke der – er du heller ikke synlig!

Gjennom målbevisst og effektiv søkemotoroptimalisering, oppnår du synlighet på Google og Bing. Dette er plassene potensielle kunder prøver å finne firmaer som leverer det du driver med.

Tar Google betalt for sine søkeresultater – kan jeg betale meg til toppen av listene?

Nei. Det er ikke mulig å betale Google for en topp-plassering i søkeresultatene. Det er faktisk ikke mulig å betale Google for å påvirke din plassering i listene i det hele tatt. Forklart enkelt så er ikke dette mulig uansett hvor mye du måtte være beredt å betale til de for en topp-plassering for et ord som eiendomsmegling, advokat, kirurgi, bilglass, skandiabanken eller hva det måtte være som er ditt mest relevante søkeord.  Men – det finnes muligheter for å betale deg inn hos Google gjennom et system de kaller AdWords annonsering.

Hva betyr egentlig søkemotoroptimalisering?

Man skulle nesten tro at dette innebærer å optimalisere hvordan en søkemotor fungerer, men det er ikke dette ordet sikter til. Søkemotoroptimalisering dreier seg om å optimalisere innholdet på sidene dine, optimalisere strukturen samt bygging av inngående lenker til disse sidene fra andres hjemmeområder.

Ordet søkemotoroptimalisering er en direkte oversettelse av frasen search engine optimization fra amerikansk. Den engelske forkortelsen er SEO.

Søkemotoroptimalisering kan enten gjøres helt selv, eller du kan få profesjonell hjelp slik at du slipper å bruke for mye tid og ressurser på dette vanskelige fagfeltet. Den beste kombinasjonen er at du gjør deler av søkemotoroptimaliseringen selv (med vår hjelp selvfølgelig), og leier oss inn til de delene du ikke har tid eller ressurser til å håndtere selv.

Gjennom økt forståelse og kunnskap er det enkelt å forstå hva som skal til for å nå til toppen av søkeresultatene for de søkeordene som er viktige for din virksomhet. Vi hjelper deg med denne kunnskapen.

Vi har mange års erfaring innen faget, så er vi godt rustet til å hjelpe deg til å lykkes med din strategi for søkemotoroptimalisering.

Ring oss i dag, eller fyll ut skjemaet du finner på kontaktsiden. Vi finner så sammen ut av hva som skal til for at du skal lykkes med å klatre til toppen i søkelistene.

Noen varianter av ordet (i følge norske skriveregler skal ordet skrives i ett uten mellomrom): Søkemotor optimalisering, søkeordoptimalisering, søkeoptimalisering, søkoptimalisering, søkemotoroptimering, søkoptimering og søkeoptimering.

small_c_popup.png

Få flere henvendelser til ditt firma

La oss snakke sammen om internettmarkedsføring