Slik skriver du artikler på din forretningsblogg

omdomme-kontroll-illustrasjonHvorfor lykkes noen bloggere, mens andre ikke gjør det? Her kommer noen realistisk råd som kan hjelpe deg til suksess som blogger. Denne uken vil jeg gi deg noen tips om hvordan du virkelig kan få dine blogginnlegg til å skinne.

Hvorfor det er vanskeligere i dag å lage fantastiske blogginnlegg enn tidligere

Google-sjefen Eric Schmidt har ofisiellt sagt at “fra verden oppsto og frem til 2003, var det opprettet 5 exabytes med informasjon. I dag skaper vi fem exabytes med informasjon annenhver dag. Ser du hvorfor det er så vanskelig å operere i markeder som baserer seg på informasjon? ”

Noen bestrider nøyaktigheten i Schmidt sin observasjon, men du skjønner det generelle poenget her uansett: det blir opprettet vanvittig mye informasjon i en raskere hastighet enn på noe annet tidspunkt i historien.

Dette betyr at konkurransen om folks oppmerksomhet er mer intens enn noensinne.

Hvordan får du oppmerksomhet til bloggen?

Det er faktisk en rekke ting du kan gjøre for å ta din bedrifts blogginnlegg fra noe som forsvinner i mengden – til noe som virkelig skiller seg ut.

Her er noen ting du kan gjøre:

Attraktiv overskrift – Du vil høre meg mase om ideen om en attraktiv overskrift til du faller død om. Det er fordi den første sjansen noen har til å samhandle med innholdet ditt skjer når de leser overskriften, så det er viktig å gjøre et godt inntrykk. En fantastisk overskrift med middelmådig innhold vil resultere i et innlegg som blir lest og delt mye mer enn et innlegg med en halvslapp overskrift og fantastisk innhold. “Slik gjør du” og overskrifter som som “7 Metoder for …” er gode, solide overskrifter du kan stole på vil gjøre det bra. Når det gjelder overskrifter, er alt blitt gjort før, så profesjonelle forfattere har et knippe standardoverskrifter de bytter mellom. Knippet inneholder overskrifter som har vist seg å fungere gang på gang, og så gjenbrukes de. Sejkk forsiden av VG en hvilken som helst dag, sa skjønner du tegninga.

Skriv en gigantisk, autorativ post – De fleste blogginnlegg er på mellom 300 – 600 ord eller så. Du kan imidlertid snu den negative trenden og skrive noen artikler på mellom 1500 – 2000 ord. Den grundige, inngående kunnskapen du tilbyr vil gjøre at innlegget ditt skiller seg ut.

Gjør det spesifikt / praktisk – “hvordan jeg fikk min blogg til å konvertere” er et godt utgangspunkt til en tittel. “Hvordan jeg fikk mine konverteringer til å øke med 354%” er bestemt, og mye mer effektivt. Vær så presis og konkret som mulig til enhver tid.

Kjenn din vertikal – I alle bransjer, selger visse opplysninger. Og, hvis du vet hva som selger, kan du være i stand til å tenke over hvordan du kan selge originale ideer / informasjon du vet markedet vil like.

Vær i strid på en høflig måte – denne ideen går hånd i hånd med den forrige. Gå motsatt vei av hva bransjen vanligvis gjør. For eksempel når det gjelder  markedsføring ved hjelp av innhold og business blogging, tilbys vanligvis 350-500 ord. Det er vel og bra, men ved å bryte den vanlige oppfatningen og skrive et massivt blogginnlegg, kan du fange betydelig oppmerksomhet. Ved å ha en høy bevissthet om din vertikal, vil du kjenne den konvensjonelle visdomen, og deretter kan du utvikle en motsatt idé som går i motsatt retning av hva folk flest gjør. Det er oppsiktsvekkende.

Overvåk nisjeledere – Følg de ledende bloggene i din nisje. Du trenger ikke å være ledende hvis du ikke føler deg modig nok. Men du kan lære hva de populære emnene er og skrive din egen vinkling. Fordi du ikke er en sterk leder, vil du ikke få mest oppmerksomhet, men du vil få noe oppmerksomhet i det minste.

Legg ned massivt arbeid i dette – Enten du vil det eller ikke så ses det hvor hardt du jobber på blogginnlegget. 30 minutter på et blogginnlegg er perfekt hvis du ønsker å flyte medstrøms. Invester et par timer eller mer, og skap reell verdi, og blogginnlegget vil bære en mye større avkastning. Akkurat nå holder vi på med å øke konvertering av nettstedet vårt, og etter flere måneder med arbeid, når det konverterer med høyere frekvens, jeg vil ha klart et fantastisk blogginnlegg for å fortelle historien.

Spesialtilbud – Disse fungerer alltid, og i moderate mengder, er det greit å markedsføre deg selv på bloggen din. Sørg for at bare 20% av innleggene dine markedsfører selskapet ditt, ellers vil du skremme folk bort. Skap et attraktivt tilbud og promoter det på sosiale medier – du er sikker på å få litt oppmerksomhet på den måten.

Prøv igjen og igjen

Ett prinsipp som alltid gjelder i livet er å fortsette å prøve. Det finnes ingen snarveier. De gutta som skriver bøker om “4-timers arbeidsuke” jobber i virkeligheten 50 eller mer. Eller, de jobber 60 eller mer i åresvis før de får samlet en stor nok kapital til å kunne ta det mer med ro.

I realiteten tar det lange timer og hardt arbeid å skape en stor bedriftsblogg. Men, hvis du fortsetter og fortsetter til suksessen er et faktum, kan du lykkes.

Hva er din erfaring? Bruk kommentarfeltet under for å dele din mening – og husk å like dette innlegget med å trykke på en av knappene under!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

small_c_popup.png

Få flere henvendelser til ditt firma

La oss snakke sammen om internettmarkedsføring