Markeder – USA og Canada

USA er et av de mest konkurranseutsatte markedene som er mulig å bryne seg på i forhold til markedsføring på nettet. Amerikanerne har på mange måter et stort forsprang i forhold til erfaring og forståelse av søkemotoroptimalisering.

Dette betyr for norske selskaper som vil klatre til toppen av søkemotorene skal det helt andre ressurser til for å klare akkurat dette.

Grunnen til at det amerikanske markedet er så konkurranseutsatt er jo selvføgelig på grunn av salgsvolumet man kan oppnå det øyeblikket man har en topp plassering for konkurranseutsatte søkeord. Trafikken man kan oppleve at søkemotorene bringer er formidabel. Det er ikke uvanlig for et amerikansk nettsted å ha 20 – 40.000 unike besøkende i døgnet.

Til sammenligning er et norsk nettsted med mer enn 1.000 unike besøkende ansett for å være godt besøkt.

Dersom du har til hensikt å rette din markedsføring i søkemotorene mot det amerikanske markedet, er det derfor viktig å innse at det skal mye mer til for å komme i nærheten av førstesiden i søkeresultatene – spesielt for enkeltstående søkeord.

Enkelte bransjer opplever en konkurranse som er nærmest hysterisk. Bransjer som eiendom, olje, finans og dating er alle bransjer hvor det er vanlig å regne at det trengs flere hundre tusen linker for å ha en sjanse til å komme til toppen i det hele tatt.

Vi har flere kunder som jobber mot USA, så det er ingen umulighet å klare å få til topp plasseringer, og kundene dette gjelder er svært klar over tiden dette tar, og hvilke ressurser som må settes inn for å ranke på topp.

Stavekontrollert av Grammarly.

Si din mening

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

small_c_popup.png

Få flere henvendelser til ditt firma

La oss snakke sammen om internettmarkedsføring