Markeder Norge – det norske markedet

Wrong callÅ markedsføre seg på nettet mot det norske markedet er et forholdsvis ferskt begrep. Ikke sånn å forstå at det ikke har eksistert noe marked i Norge før nå, men det norske markedet begynte ikke å bevege på seg på alvor før i 2005 – 2006.

Hva er så en god strategi for å få gode plasseringer i søkemotorene for et norsk nettsted som henvender seg hovedsakelig mot Norge?

Det første du skal være klar over, er at nordmenn generelt er lite villige til linke inn til sidene dine. De er svært opptatt av begrepet “spamming”, og skyr dette som pesten. Derfor kan du regne med en tøff kamp om plassene i søkemotorene, for du kan ikke regne med stort av frivillig drahjelp fra andre eiere av norske nettsteder.

Har du allikevel bestemt deg for å ta opp kampen på denne arenaen, er det viktig å ha klart for seg hva som ligger foran deg av arbeid, og sette av tilstrekkelige ressurser til at du skal kunne lykkes.

Av metoder som kan virke for å få til “folkesnakk” rundt nettstedet ditt er det viktig å nøye vurdere hvert enkel innfallsvinkel før tiltak igangsettes.

Lenkebygging i utlandet er som regel mye lettere å få til, så dette bør vurderes som mulig metode.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

small_c_popup.png

Få flere henvendelser til ditt firma

La oss snakke sammen om internettmarkedsføring