Hvordan lage en søkeordliste for å forbedre PPC-kampanjeresultatene

Å velge søkeord fra søkeordlisten vil garantere suksess for PPC-kampanjene dine; Du må imidlertid velge søkeord med høyere klikkfrekvens (CTR). Selv om Google også gir deg et verktøy for å lage en søkeordliste i henhold til analysene til nettstedet ditt, må du velge søkeord med høy CTR for å sikre suksessen til kampanjen din. Ved å bruke søkeordverktøyet i Google Ads kan du slå opp søkeord og ideer for annonsegrupper, se hvordan listen over søkeord kan fungere, og til og med kombinere søkeordlistene for å lage nye.

Du vet sannsynligvis hvordan du søkeordsøker, mer enn sannsynlig ved å bruke et gratisverktøy som det som tilbys av Google Ads, samt hvordan du til en viss grad segmenterer en søkeordliste med en viss ferdighet. Det kan være lurt å bruke søkeordsøkeverktøy som BuzzSumo eller Semrush for søkeordundersøkelser, for å se hvilke søkeord som søkes etter av hovedkonkurrentene dine, og begynne å bygge en kampanje rundt disse ordene. Det neste trinnet i å kjøre din egen PPC er å sette sammen en liste over relevante søkeord som målgruppen sannsynligvis søker etter.

Bevæpnet med en anstendig liste over termer du kan by på, er neste trinn å bruke søkeordsøkeverktøy tilgjengelig for deg for å identifisere hvilke søkeord du skal beholde og hvilke du skal forlate. Nå som du har en gigantisk liste med søkeord generert før deg, er det på tide å avgrense hvilke som passer best til kampanjen din. Last opp listen over målsøkeord fra den nåværende kampanjen din, samt de nye søkeordene du vil målrette mot.

Å velge riktig søkeordliste for kampanjen din kan hjelpe deg med å vise annonsene dine til de rette kundene. Selv om det er viktig å velge de relevante søkeordene du vil at annonsene dine skal vises til, er det like viktig å forhindre at de vises til feil søkeord. Du må optimalisere kopien av annonsene dine ved å bruke søkeord for å sikre at annonsene dine vises for de riktige søkene.

Hvis du fokuserer på søk med lengre hale, eller på en liste over søkeord som er lavere i volum eller konkurranse, vil annonsene dine vises oftere. Å bruke kortere søkeord vil hjelpe deg med å få oppmerksomhet siden mobilbrukere ikke skriver ut lengre søk. Det kan for eksempel være lurt å legge til adjektiver og adverb i søkeordene med lang hale, mens søkeordene med kort hale kan fungere bedre når disse beskrivende ordene tas ut.

En ting å huske på her er at bare fordi visse søkeord gir best resultater, betyr det ikke at du bør fortsette å kjøre med dem slik de er. Det er derfor, mens du sjekker søkeordene dine, er det viktig å se etter de som ikke gir like gode resultater.

Når du målretter mot feil søkeord, kan du ende opp med å få bare klikk uten registreringer eller potensielle kunder. Som annonsør må du betale per klikk, og klikkene som kommer fra irrelevante søkeord kommer ikke til å gi positive resultater.

Siden de negative søkeordene gjør annonsene dine mer målrettede og fokuserte, er klikkene som genereres mer konverteringsorienterte, og etter hvert som klikkfrekvensene og konverteringene øker, reduseres kostnaden per klikk, og dermed forbedres den generelle kvalitetspoengene. Bortsett fra å spare penger på annonseringskostnadene dine, forbedrer negative søkeord også PPC-kampanjene dine ved å forbedre klikkfrekvenser (CTR), konverteringer og kvalitetspoeng. Negative søkeord kan spare budsjettet til en kampanje betydelig, siden de forhindrer at annonsene dine blir klikket på upassende søk.

Oppretting av en liste over negative søkeord forhindrer at annonsene dine vises ved upassende søk. Uansett er det nyttig å ha en liste over negative søkeord, fordi det hindrer deg i å bruke penger på annonser for klikk som ikke er kvalifisert, og bidrar til å sørge for at PPC-kampanjene dine målrettes i best mulig grad. Bruk en ny liste over negative søkeord for å ta PPC-optimaliseringene dine til neste nivå, og lag en felles liste som kan brukes på tvers av lignende kampanjer som et proaktivt tiltak.

Hvis du har for mange søkeord på PPC-kampanjene dine, kan det føre til uønskede resultater fra et potensielt potensielt perspektiv, i tillegg til å påvirke kampanjekvaliteten. Den største nybegynnerfeilen du kan gjøre når du velger søkeord som skal målrettes med PPC-kampanjene dine, trekker seg automatisk mot termer som har det høyeste søkevolumet.

Når du har fått søkeordlisten din, vil det å samle dem i spesifikke relevante nisjer hjelpe deg med å organisere kampanjene og vises ved flere søk. Som vi snakket om før, vil gruppering av søkeordforslag i spesifikke annonsegrupper hjelpe deg med å bygge mye mer målrettede kampanjer.

Dobbeltsjekk annonsegruppene (listen) for å sikre at du ikke gjenbruker søkeord som ikke gir gode resultater, eller målretter mot steder. Oversikt-fanen for viser de planlagte AdWords-annonsegruppene (listene), de individuelle søkeordene og plasseringene som har blitt valgt tidligere.

Under Oversiktsplan-delen i Googles søkeordplanlegger kan du se estimerte beregninger for kampanjene dine, gitt budsjettet du valgte og maksimal kostnad per klikk. Dens primære formål er å legge ut litt strategi bak de betalte kampanjene dine, ved å bestemme annonsegruppene som skal kjøres i både de nåværende kampanjene og de som kommer i fremtiden. Planlegging starter med brainstorming av målene for den overordnede PPC-kampanjen, finne ut hvilke nettverk og typer annonser du vil kjøre (søk, visning eller retargeting), strukturere søkeord, utarbeide budsjetter, lage annonsekopier og kreative annonser, kjøre, og til slutt , rapporteringsverktøy for å finne ut beregningene for kampanjen.

Du kan gå rett over til enten en av de store søkemotorene, Google eller Bing, og begynne å skrive forskjellige søkeord som er relevante for merkevaren din, ved å bruke verktøyene de tilbyr. Gratis nettbaserte verktøy som Ubersuggest og Soovle kan også hjelpe med forslag – bare skriv inn søkeordet ditt, og verktøyene vil vise en liste over varianter. Hvilke søkeord fungerer (alle er i den første gruppen, og den beste blåbærmuffinsblandingen er i den andre), noe som betyr at du kan legge til disse søkeordene som nøkkelord i listene dine.

Du kan filtrere etter flere søk, eller legge til konkurransetetthetsfilteret, som forteller deg hvor mange annonsører som allerede byr for hvert søkeord. Sørg for å oppgi enten entallsversjonen av søkeordet, eller flertall, for å være sikker på at du ikke presser på kannibalisering av søkeord. Unngå overmetning av søkeord, og forsøk å oppnå bedre søkeordkvalitet i stedet for å ha for mange søkeord. Velg mer spesifikke søkeord som er direkte relatert til emnet for annonsene dine hvis du ønsker å målrette mot kunder som kan være interessert i et bestemt produkt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

small_c_popup.png

Få flere henvendelser til ditt firma

La oss snakke sammen om internettmarkedsføring