Hva er betalt synlighet?

Om du er nykommer innen digital markedsføring, er jeg sikker på at du har hørt kolleger kaste rundt termer som betalt synlighet i søk, white-hat-praksis, tilbakekoblinger og søkeordrangering, uten noen ytterligere forklaring om hvordan termer som betalt synlighet fungerer, eller hvor de brukes.

Finn ut hva du konkurrerer mot

Google Trender og søkeordplanlegger gir deg en idé om konkurranse, kostnader og hvor sannsynlig det er at merkevaren din kan rangeres for (betalt kontra organisk) hvert av søkeordene du målretter mot. Med organisk søk ​​bruker bedrifter SEO for å optimalisere synligheten eller rangeringen av nettstedet deres i søkeresultatene.

SEO gir ikke bare en mulighet til å fylle opp mer SERP-eiendom med merkevaren din, men en komplett SEO-strategi vil gjøre det mulig for nettstedet ditt å rangere på flere søkemotorer og for flere søk, med liten ekstra innsats eller kostnad. Søkemotoroptimalisering (SEO) er prosessen med å forbedre nettstedets og nettsidenes synlighet i de organiske resultatene til søkemotorer som Google og Bing.

Kjøpe trafikk

Søkemotormarkedsføring (SEM) innebærer å kjøpe trafikk ved å bruke betalte annonser, mens søkemotoroptimalisering (SEO) innebærer å oppnå trafikk ved å bruke ikke-betalte metoder. Mens bransjebegrepet en gang betydde både organiske søkeaktiviteter som søkemotoroptimalisering (SEO) og betalte, refererer det nå nesten utelukkende til betalte søkeannonser.

I betalt søkeannonsering vises betalte annonser over og på sidene av søkemotorresultatsidene for å oppnå større synlighet og prominens sammenlignet med organiske resultater. Betalte oppføringer, eller annonser, vises i søkeresultatene basert på søkeord som en markedsfører har målrettet med disse annonsene. Betalte oppføringer er svært relevante for søket ditt, noe som gjør det mer sannsynlig at du klikker på dem. Selv om betalte og ubetalte oppføringer er like, har folk en tendens til å foretrekke organiske oppføringer når de bestemmer seg for hvilke de skal klikke.

Organiske søkeresultater opptar de resterende 10 plassene i utdrag på en side, men brukere må rulle forbi betalte annonser for å nå topprangerte organiske resultater. For å få søkeresultateksponering gjennom betalte annonser, må du prioritere å kjøpe annonser – med mindre kundene dine alle er store Bing-fans, noe som er uvanlig. Fordi søkeannonser målretter mot spesifikke søk og målgrupper, kan du bruke dem til å vise annonsene dine direkte foran folk som allerede søker etter løsninger som ligner på det du tilbyr. Enten bedriften din er nylig lansert, eller er mer etablert og ønsker å engasjere seg med noen nye målgrupper, er både betalte søkeannonser og betalte sosiale annonser utmerkede måter å nå disse nye brukerne og gjøre dem kjent med merkevaren din.

Betalte søkekampanjer kan brukes til din fordel når de gjøres riktig, og de kan med vilje markedsføre virksomheten din til målgruppen. Selv om du kan utnytte noen av de betalte søkedataene dine i markedsføringen din, og også i SEO-strategien din, gir dette størst verdi for de betalte kampanjene dine. Mens innholdsmarkedsføring spiller en rolle i betalt søk (du må tross alt få brukerne dit du vil ha dem når de klikker på annonsene dine), er innholdsmarkedsføring kjent for å ha en større effekt på SEO.

I tillegg gir denne veiledningen nyttige tips når du skal velge mellom organisk eller betalt søk for din online markedsførings- og annonseringsstrategi. Markedsføringskampanjer for betalte søk retter seg mot søkeord som forbrukere innen bedriftens bransje eller produktkategori bruker for å utføre et nettsøk. Hos Search Engine Land bruker vi vanligvis SEM, PPC og/eller betalt søk når vi snakker om betalte oppføringer, og den lengre sikt med søkemarkedsføring har kommet til å inkludere SEO så vel som SEM.

Betalt sammenlignet med ubetalt trafikk

La oss se på hvordan disse to taktikkene sammenlignes, og hvilken innsikt du kan lære fra de individuelle kampanjene for å optimalisere din generelle søkemarkedsføringsstrategi. Før bedriften din begynner å bruke betalt og organisk søk ​​i din digitale markedsføringsstrategi, er det nyttig å se på noen få ulemper.

Organisk søk ​​vil bruke flere SEO-taktikker, som søkeordsøk, noe som til syvende og sist betyr at innholdet ditt vises for et bredere utvalg av potensielle seere som leter etter et spesifikt behov. SEO, på den annen side, er bred og omfatter en rekke praksiser for å øke en enkelt plassering på søkeresultatene, avhengig av søkeord forskjellige brukere bruker for å finne ting på internett. Mens den svart-hatte, uetiske SEO-taktikken gir raske resultater, har søkemotorer nye teknikker for å finne ut hvilke selskaper som bruker lyssky teknikker som søkeordstopping og svarthatting. Det som i hovedsak betyr er at selskaper og gründere bruker fasilitetene, verktøyene, triksene og teknikkene som er gjort tilgjengelig for oss gjennom søkemotorer som Bing, Yahoo og Google, for å få nettstedene deres lagt merke til på søkemotorresultatsidene, ellers kjente. som SERP-er.

I søkemotormarkedsføring betaler annonsører bare for visningene som fører til besøkende, noe som gjør det til en effektiv måte for et selskap å bruke markedsføringspengene sine på. Google Ads er, etter mange mål, den mest populære betalte søkeplattformen brukt av søkemarkedsførere, tett fulgt av Microsoft Advertising, som også gir en betydelig andel av annonsene i Yahoo. Det krever mestring av søkemotoroptimalisering, betalt søkemarkedsføring og markedsføring i sosiale medier for å dramatisk øke synligheten på nettet. Betalt søk lar også markedsførere forstå potensielle kunder, effektiviteten til en kampanje og typen avkastning på investeringen (ROI) de får ut av sine annonseringsutgifter.

Det kan være ekstremt vanskelig å finne gode casestudier med betalt søk, siden de fleste er laget av PPC-byråer som ønsker å beskytte strategiene sine nøye, eller Google. Ingen av innleggene som fokuserer på organisk søkestatistikk kommer til å gi deg et innblikk i både organisk og betalt søk, med relevante tall og en praktisk tilnærming til hvordan du bruker denne statistikken for å informere din egen forretningsstrategi.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

small_c_popup.png

Få flere henvendelser til ditt firma

La oss snakke sammen om internettmarkedsføring